Wakacje 2023

Wakacje 2023 w Domu Wczasów Dziecięcych w Zespole Placówek Oświatowych w Połczynie – Zdroju. Już w pierwszym dniu wakacji 23 czerwca 2023r. w Zespole Placówek Oświatowych w Połczynie – Zdroju gwarno i z humorem powitaliśmy na kolonii letniej dzieci i młodzież z terenu powiatu świdwińskiego (gmina Sławoborze) oraz z UMiG Połczyn – Zdrój. W terminie od 23.06 – 30.06.2023r. odpoczywało w naszej placówce 42 dzieci w wieku od 10 – 15 lat. Dzieci zostały zakwaterowane w 2-3 osobowych pokojach i zapewniono im 4 posiłki dziennie. W trakcie 8 dniowego pobytu w naszej placówce dzieci były pod stałą opieką wychowawców, posiadających odpowiednie kwalifikacje, a także zaangażowanie w swoją pracę wychowawczą ,co kreatywnie wpływało na spędzanie czasu wolnego z dziećmi. Dla dzieci zorganizowano wiele atrakcji, które na zawsze pozostaną w ich pamięci m.in. : wycieczki piesze i autokarowe , dyskoteki, karaoke, basen , kino, zabawy zespołowe, korzystanie z siłowni mieszczącej się na patio naszej placówki , gry w piłkę nożną i siatkową na hali sportowej i orliku. Dzieci mogły skorzystać z parku linowego oraz pobawić się na nowo wyposażonych , zmodernizowanych placach zabaw na całym terenie naszego uzdrowiskowego miasteczka. Nasi młodzi koloniści w czasie swojego pobytu zobaczyli zabytki Połczyna – Zdroju tj. : Zamek z XIIIw. , Kościół pw. NPNMP oraz herb miasta zwanego Polzin z rodu Wedlów i Von Manteufflów. Herb Połczyna – Zdroju podziwialiśmy przy wejściu do części francuskiej parku zdrojowego. Pięknymi alejkami udaliśmy się na spacer do części angielskiej , gdzie nad jeziorami i rzeką Wogrą mogliśmy dokarmiać kaczki ziarnami z budek kaczkomatów. Pierwszą, autokarową naszą wycieczkę odbyliśmy do miasteczka Czaplinek , gdzie zwiedziliśmy „Sławogród” z przewodnikiem . Dzieci poznały średniowieczne budowle grodu, mogły spróbować rozpalić ognisko, pograć w kręgle, powróżyć sobie u średniowiecznego bożka , czy też przebrać się w rycerską zbroję. Spośród wyjazdów poza teren Połczyna – Zdroju, wczasowicze mieli zorganizowaną wycieczkę do Parku Rozrywki „Dziki Zachód” w Zieleniewie, gdzie mogli skorzystać z wielu ciekawych i fajnych zabaw m.in. pływanie na tratwie, malowanie twarzy, jazda na gokartach i samochodach terenowych, przejażdżka w beczkach oraz wiele innych atrakcji. Dzieci były zachwycone, a w drodze powrotnej zajechaliśmy jeszcze do Kołobrzegu , gdzie mogliśmy pospacerować promenadą , poleżeć na piasku, poszukać muszelek I bursztynów, czy zamoczyć nogi w słonym morzu. Grupa korzystała z 3 wyjazdów do Aquaparku ,, RELAX”w Świdwinie oraz rozwijała twórcze myślenie w Centrum Nauk,, CORDIS”. W kinie Goplana Połczyn – Zdrój dzieci obejrzały seans bajki ,,Mała Syrenka”, natomiast 24 czerwca w sobotę w amfiteatrze obejrzeliśmy i wysłuchaliśmy Koncertu ARA zorganizowanego przez Centrum Kultury. Zawitaliśmy również do Ochotniczej Straży Pożarnej i Policji w Połczynie- Zdroju, gdzie dzieci mogły dowiedzieć się jak można zostać strażakiem czy policjantem. W to ciepłe popołudnie mogliśmy schłodzić się wodą z wężów strażackich , co było dla nas świetną zabawą. Poza zorganizowanymi atrakcjami, dzieci mogły u nas nauczyć się samodzielności, poprzez dbanie o porządek wokół siebie, gospodarowanie swoim kieszonkowym oraz umiejętność radzenia sobie z rodzicielską rozłąką . Na zakończenie kolonii, od naszej placówki, każde dziecko otrzymało na pamiątkę drobny podarunek.